Tuesday, June 22, 2010

family discussing !


aten oh , aten !today i'm so late to wake up from my sleep ! my eyes is to heavy ! my body is pain ! i don't know why . try to strong and wake up from my bed ! go to the toilet and wash my face n brush my tooth ! then, breakfast nasi lemak again ! wif rendang daging ! abg asri bought for me ! thanks abg asri ! so, relaks and read a news paper in my room ! a few minutes later, clean my sister's home ! and now, update new entry . yesterday, my kakak, kak An and my mom was discussing bout my future and my study in calling . kakak, said that she very confident that i will get to study in acedemic MAS , so, no need to go Perlis ! kak an said, "lagipon this year memg first time MAS amik gurl kan? takkan MAS nak tolak kaw kot?? lagi pon, tak smpai 10 snarai nama girl dlm list tu kan?" . my mom said, "takpon, try buat rayuan kat UiTM tuk mintak tangguhkan pendaftaran aten tuh. nnti papehal senang." i said, " boleh ke mintak tangguh??" , kakak,"try jelah.. lagipon husband kwn akk pon engneer kat MAS, dia kata if budak Felda, memg senang dpt, kalau dah pergi interview n dah mintak suh pergi medical check up, maknanya dapat lah tuh jgn risaulah ! " kakak's words make me so confident ! so, we all decide to delay my register in UiTM(tu pun lau boleh) and wait the MAS result ! insyaAllah ! we hope that this is the good and the best for me ! and hope our instinct is rite ! emak, sgtsgt nak aku masuk dlm MAS ! dia slalu crite pasal angan2 dia bila dah senang ! i just close my mouth , listen and thinking ! try to make my mom's dream as my vision ! and must grab all in my hand ! even technician skali pon, basic sallary dier dah RM2,000 . if O.T time2 raya , shari boleh dpt RM3,000. klau engneer plak?? it's okayh if aku start from the beginning ! and i will finish it wif the amazing result ! and people will say "WOW!! this girl has excellent and get a great job !" insyaAllah ! bukan berlagak, tapi, hanya aku jelah harapan terakhir tuk buatkan family akuh and parents aku senang ! btol kata fifiey ! btol kata kak An ! aku takleh manja lagi da . kak An and epul lah yg paling work hard dlm family dari kechik. pngalaman diowang tak mcm aku ! mereka lagi susah drpada aku dulu ! so, aku jdikan diowang as my role model akuh !hm, i think, i need to go ! and cukuplah apa yg aku ckp nih ! just a simple dream but need to work hard , norfatin liyana ! aja-aja fight !!!!!

No comments: