Wednesday, June 22, 2011

cermin pecah

(-_-") kenapa perlu mcam ni? bila dah terjadik mcm ni, tak tahu apa yang perlu dibuat. cermin yang cantik, tiap2 hari tak bosan tengok. pecah sekali, cuba cantum semula. tapi pecah kali kedua, macam dah berderai tak dapat diselamatkan. sama ada pilihan sendiri, nak cantum lagi sekali(kali terakhir) atau buang jauh2 cermin tu. atau pun simpan cermin tu dulu. kalau hati terbukak, cantum semula. tapi kalau dah jumpa cermin yang baru, lupakan cermin yang lama. my uncle pernah bagitahu, yang diriku ini memang sukar nak membuat pilihan. walaupun hal sekecil kuman, tetap lambat untuk membuat pilihan. jadi, bila dapat hal yang sebesar macam ni, lagi tak tahu. bila tengok cermin tu, menitis air mata. tak terkata. dugaan hidup aku ke ini? apakah ada hikmah disebaliknya? apakah betul keputusan yang aku buat? aku rasa, memang sayang lagi cermin tu. rindu nak tengok hari2. tapi aku rasa, biarlah aku simpan dahulu. aku taknak buang cermin tu. hati ni masih sayang. seandainya cermin tu masih lagi mahu bersinar untuk aku walaupun dah berderai, akanku fikirkan dahulu. memanglah.. orang kata, dugaan.. biasalah tu, pengalaman semua orang. tapi bagiku, memang sukar nak terima kenyataan ini. sekali hati aku dah tertambat, cinta dan sayang aku takkan pernah habis. tapi, kenapa semuanya berlaku macam ni? aku terima, dugaan Tuhan. dan aku harap, ada pengubat untuk semua ini. cermin yang pecah ni, dah dua kali buat aku terluka dan cedera parah. tapi aku masih mencari cermin ini. sayang sangat kat kau. cermin2, kenapa kau buat aku macam ni? 18 tahun aku tunggu. tak cukup ke kasih sayang yg aku bagi? puas aku jaga kau dengan baik. tak cukup ke semua ni, cermin? penat mak aku beli kau kat Nilai 3. hahahahaahahahahah XD takpe cermin, aku masih sayang kau, luka mcm mana pun, aku masih nak kau.

No comments: